Sønderbroskolen: Bevægelse i Centrum

Generel information om skolen

Bille af sønderbroskolen

Sønderbroskolen er centralt beliggende i et meget stort skoledistrikt. Dette sætter sit spændende præg på skolen, der er kendetegnende ved tolerance, og en rar atmosfære med tillidsfulde og glade børn, der gerne vil lære noget.

Skolen blev indviet i 1948, og har siden 2000 været igennem en omfattende renovering. Skolen er opdelt i to huse, et for de yngste elever, som også indeholder DUS-ordning, og et for de ældste elever. Skolen har som midtbyskole en del udendørsplads med selvstændig legeplads for de yngste elever, samt gymnastiksale med tilhørende idrætsanlæg. Der er store træer og buske, samt grønne områder hvor eleverne kan være.

Skolens personale har skabt et trygt og godt læringsmiljø, som i høj grad lever op til folkeskolens intentioner, bl.a. gennem udviklingsarbejder i skole og DUS.

Sønderbroskolens beliggenhed gør, at vi i rigt mål kan udnytte byens mange grønne områder, og kulturelle tilbud som film, teater og museer.

Skolen kendes af mange af byens borgere, der i fritiden har stor glæde af de mange gode lokaler og de grønne områder. For jer der endnu ikke har lært skolen at kende, er der kun et at gøre, kom ud og besøg os en helt almindelig dag og oplev en skole med masser af liv og mennesker, der gør en forskel…