Sønderbroskolen: Bevægelse i Centrum

Princip for idræt, motion og bevægelse

Princippets ordlyd

På Sønderbroskolen er vi en idrætsprofilskole, hvor vi ønsker at idræt, motion og bevægelse bidrager til en varieret skoledag.

Skolens ansvar

• Skolen arbejder for at bevægelse er en naturlig del af hele skoledagen, hvor bevægelsesaktiviteter medtænkes i alle former for undervisning, i skolens fritidstilbud og i pauserne.

• Skolen sørger for, at alle elever bliver introduceret til et bredt og varieret udvalg af idræts- og bevægelsesaktiviteter.

• Skolen prioriterer bevægelse i den understøttende undervisning og tilstræber at planlægge skoleåret således, at alle elever har 6 ugentlige idræts-/og ATK-lektioner. ATK-lektionerne tilrettelægges med udgangspunkt i Team Danmarks koncept.

• Skolen deltager så vidt muligt i alternative dage som idrætsdage, motionsdage, stævner og lignende.

• Skolen tilstræber at have et tæt samarbejde med de mulige samarbejdspartnere, der er i Sønderbroskolens nærmiljø, som kan understøtte vores idrætsprofil.

• Skolen har fokus på, at vi har en høj faglighed, det rette mindset og nogle gode fysiske rammer, som understøtter vores idrætsprofil.

Forældrenes ansvar

• Forældrene bakker op om skolens arbejde med idræt, motion og bevægelse med en positiv og gerne bidragende tilgang og indsats.

Elevens ansvar

• Eleven deltager i og bidrager positivt til skolens arbejde med idræt, motion og bevægelse.

Vedtaget i skolebestyrelsen d. 2. oktober 2019